onsdag 2 december 2009

Nu återstår att se...

Har just haft kursprov i matte b. Det gick fint, men är aningen seg just nu. Satt med det i lite mer än tre timmar. Pressade tre mandariner och åt sen tre paltar, mmmm!

Igår när jag som bäst var i skolan (haha) skrev mamma ett sms och berättade att Trond var på sjukhuset. När jag satt hemma hos Frida och Alex ringde hon och talade om för mig att de skulle till Sunderbyn för operation av blindtarmsinflammation. Pappa åkte till Sthlm igår kväll. Det var alltså bara jag och resterande syskon (minus Trond) som var hemma. Vi fick fixa middag, se till att de yngre gjorde läxorna och gick till sängs tidigt. I morse var jag stressad eftersom jag inte på några villkor fick missa bussen, så jag skyndade mig att väcka barnen och se till att Måns fick med sig gympakläder och att de fick på sit rätt skor. Orvar tog dem till skolan efter det att jag skyndat iväg. Bussen var sen med fyra minuter, som tur var (!!)

Jaha, mer hade jag inte att bjuda på, frånsett att Trond och mamma tydligen somnade halv två i natt efter operationen. Nu får vi se vad denna dag har att bjuda på.

7 kommentarer:

  1. det är tur att vi har så himla många duktiga barn som fixar allt när Trons ligger på operationsbordet och en annan sitter på tåget mot Östersund. Mycket stolt är man. Nu kliver jag snart på tåget mot Stockholm...
    Maria och Trond den blindtarmsbefriade sätter sig samtidigt på Komfortbussen i Sunderbyn med mål att åka till Pite.

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig vännen, inte konstigt att du är trött. Du får hälsa Trond så mycket, hoppas han mår bättre. Gud så gott med palt!!/Anna

    SvaraRadera
  3. Tack! Han verkar må ganska bra, lär ut korttrick han fick lära sig på sjukhuset och tycker säkert det är ganska häftigt att han blivit opererad :-)

    SvaraRadera
  4. HAHA! "Trond den blindtarmsbefriade"

    Det blir hans namn från och med nu!

    Trond är ju the man!

    SvaraRadera
  5. wow... galet! Tur att allting ordnade sig! Att ni klarar er själva vet vi ju redan ;)

    SvaraRadera
  6. Åsah, din gris! (Mitt nya ord jag använder till allt och alla, ta inte illa upp, hihi) Haha, vi klarar ALLT om vi måste!

    SvaraRadera