torsdag 21 januari 2010

En hektisk tid


Jag trodde i min enfald att januari skulle bli en slapparmånad. Helt fel, trots att aktiviteterna på jobbarfronten minskar efter jul. Det är bara mer jobb och mer ansträngningar att hitta pengar att betala räkningar för när mindre strömmar in. På NordanSmak alltså.
Men snart drar vi gång FriaButiken som kanske kan fixa en del inkomster.

Hur som helst har temperaturen utomhus krupit ner under -20 i början av året, vilket medförde att båda ledningarna i kulverten i Bondersbyn frös med rejäla isproppar. Runt 3 m långa som måste tinas för att få in värme i huset. Höll på 24 timmar innan jag, en av de tjurigaste av Holmqvistarna besegrade permafrosten. Dessutom hade vattnet i köket också frusit ihop, fast det blev bara en 5 timmar lång kamp.
Sådana utmaningar som löser sig ger en viss tillfredsställelse.


När jag fyllde 60 fick jag en cykel i födelsedagspresent. Nu, just före 61-årsdan så står en rejäl (hoppas jag) postcykel färdig att trampas. Pakethållare fram och en som ska monteras bak. Ska bara måla båda hållarna oranga före cykeln kan betraktas som komplett. Då kan jag skjutsa både dig Albin och Belen till Busstationen i Pite. Så att ni inte missar bussen alltså.

1 kommentar:

  1. haha. vilken fin cykel! Tur att du är envis, annars hade ni frusit! Den som lever får se om jag är lika envis....men jag betvivlar att jag kommer bo nånstans där det ofta är mer än -20!

    SvaraRadera