lördag 23 januari 2010

Jo, just det!

Igår var inte min dag, kände mig trött och nere. Men när jag fick sova ut är allt på topp igen! Och nu är jag riktigt sugen på att gå ut och festa.. Och självklart stöter man på problem bara i tankebanorna. Ingen jag känner här i Pite ska ha fest eller festa... Inte blir det bättre av att det finns få vänner här heller. Alltid ska det vara nåt. Jag är fast i en mindre bra cirkel just nu... har jag få kompisar här i Pite kan jag inte träffa fler via fester eller evenemang, vilket leder till att jag aldrig kommer ta mig ifrån den här förbannades datorn. Fram till dess att jag fyller arton vill säga, då kan man åtminstone ta sig ut på stan och ha skoj! Jaha, får väl se fram emot det eller så se till att hitta nån att umgås med här på helgerna! Kan ju inte lita på alla kompisar som hatar att komma hit till Pite och som vid första bästa tillfälle åker hem till deras byar och hem. Det var värre att jag skulle vara så taggad just nu! Hmm.. Detta problem måste jag åtgärda fortast möjligt!

Jo, just det.. Skulle egentligen skriva om min idéskiss till projektarbetet. Jag och en klasskompis ska försöka starta en fond och samla in pengar till en utrotningshotad djurart (vilken vet vi inte än) och sedan göra reklam i media. Så småningom vill vi även resa till platsen där djuren lever och dokumentera hur de har det, sedan göra resereportage, utställningar och ha föreläsningar för att uppmärksamma oss svenskar på hur djuren mår. Är som sagt bara i planeringsstadiet, och idéskissen är inte godkänd än. Men vad tror ni, kan det bli nåt?

2 kommentarer:

  1. låter skitbra! Ni kan säkert söka stipendium för nåt sånt! va hände med dina fotopolare? dom gör inget?
    Ni borde välja tigrarna, de är så utrotningshotade och så intressanta djur! Finns ju bara nåra tusen kvar i hela världen....

    SvaraRadera
  2. Mina fotopolare.. Jadu, de är upptagna med annat. Som vanligt, haha.
    Jo, jag tycker också att tigrar lockar. Men vi ska kontakta WWF för att be dem om lite hjälp och sånt, så får vi se hur resten flyter på..

    SvaraRadera