lördag 24 oktober 2009

Pappsen ska prata med prästen

Onsdag efter höstlovet ska jag träffa prästen som håller i farfar Helges begravning. Vi ska samtala om hur snacket under ceremonin ska läggas upp.
Det är lite svårt eftersom farfar Helge var verkligen missnöjd med det kyrkliga. Han tyckte (med rätta?) att religionen låg bakom mycket elände i världen.
Men prästen, som lät rätt ung på telefonen, hade förståelse för detta och såg inte detta som ett bekymmer. Trevlig prick, lät det som.

Ska jag anmäla er till minnesstunden efteråt i Örnäsets församlingsgård? Begravningsbyrån ska sköta det praktiska och vill därför veta hur mycket fika som ska beställas. Det blir Per, Maria, Anna, Åsah, Albin (med Belen?), Matilda, Orvar, Linus, Trond, Isak, Vilmer och Måns. Alltså 12 st + ev Belen. Är det rätt uppfattat?

Nu har Maria varit ut och shoppat på Blocket. Gissa vad hon köpte medan jag var på jobbet. Jo en helt ny köksutrustning. Vårt garage är propp fullt av skåp, skåpdörrar, diskbänk och hyllplan.
Så nu måste jag sätta på mig snickarbyxorna och börja lägga in nytt golv i köket. Tur att man inte är så gammal...
Och att det inte finns så många andra måsten i ens liv just nu.

P

2 kommentarer:

  1. Ja, jag skall med. Så för min del är det rätt uppfattat.

    SvaraRadera
  2. japp! jag med! kul med nytt kök! lägg upp en bild!

    SvaraRadera