tisdag 13 oktober 2009

Ytterligare en dag med min bästa vän

Jaha, då sitter man här (på pappas dator, höhö) och har inget att göra - eftersom att man har sovmorgon. Hur kan det komma sig att jag inte ägnar mig åt att sova, när det är det en sovmorgon går ut på?

Jaja, gott har jag då sovit i alla fall, efter en tuff dag med kemi, matte, fysik och samhällskunskap (under skoltid, fram till klockan 15.30). Utöver det ägnades ytterligare ett par timmar åt matematik efter skolans slut, eftersom ett stort prov är på G under kommande onsdag. Grattis på födelsedagen, Matilda! Vilken underbar dag det var: först och främst åt man en kaka som gjorde att man blev alldeles snurrig, sedan slet man sönder de sista grå celler man hade kvar och slutligen tog man en hammare och bankade ihjäl dem (de grå cellerna) som inte redan var döda. Slutligen fyllde på man på förrådet med ytterligare mer kaka. Huh. Inte konstigt att jag har sovit så gott i natt!

Nu ska jag förbereda mig för en dag i smådjurshuset, där vi ska "miljöberika" (läs: se till att djuren har det lyxigare än oss med sina tjugo små hus) och sedan ska jag återgå till min kära (och bästa) vän matteboken!

Over and out.

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott kära syster. Du fyller år samma dag som min lille Melvin, men det vet du säkert. Jag tycker det verkar vara nåt vaj med tiden på bloggen. Du säger att du har sovmorgon och skriver det kl 23:07. Skulle också kunna vara en väldigt lång sovmorgon...

    SvaraRadera